free hit counter

Voer een Oefening Altijd Langzaam en Correct uit!

Marijke 0

 Het correct uitvoeren van een oefening is ook heel belangrijk. Want als je de uitvoering van een oefening verwaarloosd kun je het maken van scheurtjes als nog vergeten.

Daarnaast is het niet juist uitvoeren van oefeningen blessure gevoelig. Elke oefening moet je perfect gaan uitvoeren. Hoe beter jij de oefening uitvoert hoe beter de spier geprikkeld word.

Blijf niet elke week dezelfde oefeningen doen

Je lichaam kun je vergelijken met een computer. Het weet precies wat er gaat gebeuren. Elke keer dat jij scheurtjes hebt gemaakt in je spierweefsel word de spier sterker.

Dat betekend dat je de volgende training harder je best moet doen om WEER scheurtjes te maken. Na een tijdje word het echt moeilijk om nog scheurtjes te maken met de oefening die je regelmatig doet.

Daarom is het belangrijk dat je regelmatig verandert van oefeningen uitvoeren. Daardoor maak je weer op andere plekken van de spier scheurtjes.

De spier moet weer een hoop herstelwerk doen. Wat er weer voor zorgt dat er een hoop calorieën verbrand worden. Het is dus zeer verstandig om regelmatig te variëren in het gebruik van oefeningen.

Werk met trucjes

Het toepassen van kleine trucjes kan grote gevolgen hebben. Zo kan het er voor zorgen dat je in een kortere tijd veel meer bereikt. Zelf pas ik dagelijks trucjes toe in mijn training. Graag wil ik ze jou dan ook leren.

Wanneer je een oefening uitvoert kun je dit op verschillende manieren doen. Als je bijvoorbeeld de push up uitvoert(opdrukken) dan kun je dat normaal doen maar ook met wat toegevoegde trucjes.

Normaal gaat de push up zo:

Je zet je handen op schouderbreedte plat op de grond. Je strekt je benen en leunt op de onderkant van je tenen. Dus niet op je tenen staan maar op het stukje waar je tenen beginnen.

Dan laat je jezelf zakken tot 10 centimeter boven de grond. Daarna druk je jezelf weer omhoog. Als je zakt adem je in, als je jezelf omhoog drukt adem je weer uit. Dit is de push up hoe de oefening normaal word uitgevoerd.

Zo kun je meer uit de push up halen door er wat trucjes aan toe te voegen:

Je zet je handen op schouderbreedte plat op de grond. Je strekt je benen en leunt op de onderkant van je tenen. Dus niet op je tenen staan maar op het stukje waar je tenen beginnen.

Dan laat je jezelf zakken tot 10 centimeter boven de grond. Je houdt jezelf even 10 seconden boven de grond vast en je drukt jezelf na de 10 seconden heel langzaam omhoog.

Als je zakt adem je in, als je jezelf omhoog drukt adem je weer uit.
Dus door dit bij de push up toe te voegen: Je houdt jezelf even 10 seconden boven de grond vast en je drukt jezelf na de 10 seconden heel langzaam omhoog.

Maak je alweer veel meer van de oefening. Je maakt het zo zwaarder en zorgt voor meer scheurtjes in je spierweefsel. Trucjes kun je op elke oefening toepassen.

Wat ook belangrijk is, is dat je tijdens het uitvoeren van de oefening goed je spieren aanspant. Naast het aanspannen kun je aan het einde van de oefening jezelf, of het gewicht vasthouden.

Daarna knijp je heel hard in de spier. Zo zorg je ook weer voor meer scheurtjes.

Zorg dat je bij elke oefening jouw eigen oefening maakt. Leer jezelf hoe je meer uit de oefening kan halen.

Ga dus niet even zomaar een oefening snel uitvoeren alsof het je allemaal niks kan schelen. Nee maak er een mooie goede oefening van.

Zo kun je het beste ademen tijdens een oefening het ademen tijdens het uitvoeren van een oefening is ook erg belangrijk. Heb je dit niet onder controle dan haal je veel minder uit een oefening.

Zodra je iets omhoog trekt, bijvoorbeeld jezelf of een gewicht dan adem je altijd uit. Als je uit ademt blaas je niet in 1 keer al het lucht uit. Doe dit geleidelijk. Stel je voert de push up uit en je druk jezelf omhoog. Adem dan geleidelijk uit.

Dus pffffffffffffffffffffffffffffff
Niet pff

Als je jezelf laat zakken, of een gewicht dan adem je goed in. Zorg er dus voor dat je tijdens het uitvoeren van een oefening netjes geleidelijk uit ademt.

Blaas nooit in 1 keer al je lucht weg. Houd ook niet je adem in als je een oefening uitvoert. Dit zorgt voor een hoop gedoe.

Meer weten over gespierd worden? Lees dan eens de Gespierde God ervaringen van Glen Goossens.

Ontdek de geheimen voor een sexy, slank & strak lichaam

Richard Ridder heeft een gloednieuwe en moderne aanpak ontwikkeld om die perfecte platte en strakke buik te krijgen. Dit is echt een aanrader!

Bekijk zijn effectieve recepten om snel een platte en strakke buik te krijgen:

Afslank Receptenbijbel Risicovrij Uitproberen

123

Laat een bericht achter »